headerfoto

Bröllopstrender 2011

Välkommen 2011! Jag ser fram emot ett strålande kärleksfullt år och jag hoppas få inspirera er till att arrangera ert bröllop med omtanke om miljön och vår omvärld.

Här kommer 5 bröllopstrender som jag spanat in inför 2011. Har du hittat fler eller andra trender? Skriv gärna och berätta!

 

1. Teman för årets bröllop avspeglas i brudparets personligheter och intressen. Traditionella färgteman får ge vika för mer stil-anpassade teman som vintage, royal, navy eller rockabilly. Att ha ekobröllop som genomgående tema blir allt vanligare. Har ni svårt att välja så tänk på att det ofta går bra att kombinera ekotänket med en annan typ av tema samtidigt.

 

2. Vigseln flyttar ut i naturen. Att välja en plats som betyder mycket för brudparet går utmärkt oavsett om man gifter dig kyrkligt eller borgerligt. En klippa vid havet, en sandstrand, under en ek i parken, i er egen trädgård eller någon annan plats i vår vackra natur kan bli just er romantiska vigselplats.  Tänk bara på att ha ett regnsäkert alternativ för väderleken är ju tyvärr ganska ostabil i vårt avlånga land. Det är tråkigt om ceremonin regnar bort. Bättre att ta det säkra före det osäkra. 

 

3. Kläderna går i återanvändbarhetens tecken. Att köpa second hand, vintage eller sy om en gammal klänning så den blir unik ökar i popularitet. Jag tror vi får se fler butiker som säljer vidare använda bröllopskläder och accessoarer. Att sälja vidare sin klänning efter bröllopet är både miljövänligt och plånboksvänligt. Kanske kan den glädja någon annan efter dig? Brudgummarna väljer en kostym de kan använda igen eller hyr om det planeras frack-bröllop. Även frockcoat blir eftertraktade på köp-och-sälj-sidorna på nätet och allt vanligare att man säljer vidare efter bröllopet.

 

4. Skönhetsvård för naturlig skönhet är här för att stanna. Jag tror på att 2011 blir året då den ekologiska skönhetsvården slår igenom på allvar i Sverige. Utbudet av kvalitativa märken på både hudvård, hårvår och makeup som är bra både för miljön och din hud ökar hela tiden. Nu är det hudvårdens tid att spridas ut från hälsokostbutikerna och komma in i varje kosmetikhylla. Dessutom ryktas det om en gemensam Europeisk märkning för att underlätta för konsumenten i den djungel av val och olika råd och rön som finns idag. Jag hoppas den kommer snart.

 

5. Smekmånaden går antingen till pulserade storstad eller i äventyrets tecken. Trenden att semestra nära som varit populärt de senaste åren är tyvärr lite på neråtgående och istället vill vi ut och upptäcka världen. Storstadssemester till New York med besök på Broadway och romantiska promenader i Central Park är hett. De äventyrslystna väljer Afrika med safari i Kenya eller vinprovning i Sydafrika på programmet.  Glöm inte att semestra ansvarsfullt och klimatkompensera för flygresan.

Detta bildgalleri kräver att du har javascript aktiverat och Flash installerat.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln